Pokud nemá nějaký podnikatel nic atraktivního, co by mohl svým zákazníkům nabídnout, je logicky nevyhnutelně ztracený. Ale co ten, kdo má co nabídnout, třeba prostřednictvím svého webu, jenže tu nemá tak vysokou návštěvnost, se kterou by se mu podařilo dostatečné obchody realizovat, a tudíž jeho byznys skomírá? Tomu se ještě pomoci dá. A to optimalizací pro internetové vyhledávače.
Pokud nevíte, co tím myslím, pojďme si to aspoň v krátkosti objasnit. Abyste věděli, co že to ta optimalizace je, pro případ, že byste ji třeba i vy jednoho dne potřebovali.
Na internetu to dnes chodí tak, že když chce někdo podnikat, pořídí si web a na něm nabízí to, co může nabízet. A když má štěstí, míří na takový web dost lidí, kteří takovou nabídku využívají a platí za ni. Jenže někdy na takový web dost lidí nepřichází. A to ani tehdy, když by je zde uveřejněná nabídka určitě oslovila. A za takové nezdary může obvykle skutečnost, že není tento web dost dobrý z pohledu internetových vyhledávačů.
Vyhledávače prostě někdy zhodnotí něčí podnikatelský web jako nedokonalý. A pak ho sice také nabízejí hledajícím lidem, ale v seznamu relevantních nabídek ho zařadí až někam daleko, kde už ho sotva bude někdo hledat. A také ho tam nikdo nehledá. A pak je právě na optimalizaci, aby udělala z takového neatraktivního webu web pro vyhledávače atraktivní.
Zkrátka se v procesu optimalizace vylepší to, co může vyhledávačům vadit. Odstraní se nedostatky, dodá se to, co by tu mohlo chybět, vylepší se nedokonalosti. A pak už se jenom počká, až na to vyhledávače zareagují. A tyto reagují tak, že posunou odkaz na takový web výše, postupně třeba i až do samotného čela nabídek. Protože co jim připadá dokonalé, to dostane přednost před nabídkami jinými.
A to je právě účel optimalizace. Postarat se o to, aby byl web ve vyhledávačích na místě, kde ho internetová veřejnost s největší pravděpodobností využije.
Je to docela prosté, že? Ale nemyslete si, snadné to není. A proto je lepší nechat to na profesionálech.