Plán Google na „předejetí spamu komentářů“ s nofollow odkazem nezafungoval ani pro jeho vlastní webmaster blog.
Google nedávno oznámil, že odstranil možnost zanechat komentář na Webmaster blogu od Google. Důvod, proč tak Google udělal, bylo odstranění některých komentářů, které byly „z valné většiny off-topic a prostě jenom spam.“
Je to tak trošku ironické, protože Google samotný sdělil několikrát, že jeho Google webmaster blog se musí starat a bát o spam komentářů. Pokud se nad tím zamyslíte, tak většina komunikace ohledně kvality vyhledávání, kontroly spamu a také nofollow přišla právě z tohoto blogu. Takže pro Google, aby uznal, že odstraňuje možnost zanechat komentář na jeho blogu, je poněkud ironické. Sám nemohl ustát to, proti čemu jinde bojoval.
Co vlastně Google sdělil. Google sdělil, že bylo efektivně minulý pátek komentování na jeho Webmaster Blogu oficiálně znemožněno. Google také řekl, že: „během několika let jsme četli tisíce komentářů, které jsme dostali na našich příspěvcích na blogu (Google Webmaster Central blog). Někdy byly extrémně promyšlené a hluboké, některé byly velice vtipné a zábavné, ale většinou byly naprosto mimo mísu anebo přímo spam, pokud se nad tím zamyslíte, tak to pozdější je poněkud ironické, pokud vezmeme v potaz, že je tohle Google Webmaster blog.“
Zklamal nofollow Google? Tento Nofollow atribut k odkazu byl představen někdy v roce 2005 jako způsob, jak předcházet spamu komentářů. Ano, tohle byly slova, která použil Google v roce 2005. Vůbec to nezabránilo spamu komentářů, dokonce je dnes velmi vzácné vidět nějaký blog, který má komentáře umožněny. Sekce komentářů na blozích jsou často přeplněny spamem komentářů, irelevantním obsahem a spam odkazy – dokonce i když sekce komentářů používá nofollow odkaz a dokonce, i když je komentářová sekce naprosto skryta Googlebotovi.
Proč na tom záleží? Pokud začínáte s nějakým blogem a přemýšlíte nad možností zapnout komentáře, promyslete to ještě jednou. Neotevře to vaši stránku pouze tomu, aby byla zaspamována, ale také to vyústí ve velký počet času, který bude zahrnovat moderováním těchto komentářů. A k tomu všemu ještě musíte přičíst fakt, že komentáře obsahující spam nebo komentáře, které jsou urážlivé, mohou ovlivnit vaši schopnost zpeněžit vaši stránku s Google Adsense programem. AdSense vydavatelé a správci webů jsou odpovědni za zajištění toho, že obsah generovaný uživateli jako například komentáře, musí být naprosto v souladu s politikou a pravidly hate speech od Google. Google také odstraňuje reklamy ze stránek, které tyto pravidla porušují.
Je to škoda, že spameři pokazili jednu z nejlepších částí blogu – komentování a dialog mezi čtenáři.